Werkpodium helpt om van je werk een plek te maken
waar mensen gezien worden en waarde toevoegen.

Voor wie

Voor jou, wie ben jij?

Veel mensen met wie ik werk;

  • zijn bevlogen over de inhoud van hun werk.
  • willen inclusiever handelen in hun werk.
  • zijn op zoek naar trainingen voor hun team met diepgang, speelsheid en effect.
  • houden ervan als zij hun ervaring kunnen inbrengen in de training of coaching.
  • hebben de wens om de kracht van storytelling meer te gebruiken in werk en organisatie.
  • willen gezien worden en waarde toevoegen.

Wat is jouw vraag over teamvaardigheden, inclusiever samenwerken, storytelling voor je werk? Of over studiekeuze, werkkeuze of levenskeuze? stel je vraag in de app of mail en lees voorbeelden van anderen hieronder.

Dit zijn de vragen waarmee werkpodium je kan helpen.

“Hoe kan ons team beter gebruik maken van de onderlinge kwaliteiten?”

Deze manager heeft een leuk team, iedereen werkt wel vrij individueel en men kan nog veel meer gebruik maken van elkaars kwaliteiten. Maar waar beginnen we, het is al zo druk?

Wij gaan beginnen met een dagdeel Insights Discovery, dat laat meteen zien hoe het team elkaar veel meer kan benutten en met een aantal praktische werkvormen is er meteen een begin om meer samen te gaan doen.

Meer informatie samenwerken is een werkwoord.

“Zou jij een workshop kunnen verzorgen voor studenten op basis van de 12 stappen in de reis van de held? Dan kunnen ze hun portfolio beter maken en eventueel een film van zichzelf maken.”

Dit is de vraag van een docent. Zij wil graag haar leerlingen stimuleren en inspireren om bij het maken van hun portfolio om een nieuwe weg in te slaan. Dit filmpje maakte werkpodium om hen te inspireren.

https://vimeo.com/manage/videos/529987042

“Hoe kunnen we onze doelgroep (mensen met mentale klachten) wat leren op het gebied van storytelling?”

Dit is een vraag van een directielid van een organisatie gericht op het behandelen van mensen met mentale klachten. Behandelaars willen meer aandacht geven aan het aspect storytelling in hun werk met cliënten. De vraag is hoe? Storytelling wordt vaak als de magic kracht gezien. Iets wat instant succesvol is. Deze opdrachtgever snapt volledig dat het tijd en aandacht vraagt om met de kracht van persoonlijke verhalen te gaan werken.

Werkpodium (voorheen TulpTalent) heeft verhalen opgehaald en een masterclass gegeven. Dit is een van de uitkomsten.

https://koersbedrijfspsychologie.nl/wp-content/uploads/2019/11/Highlights-Storytelling-Koersavond-.pdf

“Hoe kunnen we echt leren van de praktijk? Ik wil graag dat medewerkers en leidinggevenden elkaar de juiste vragen gaan stellen en dat praktijkverhalen daarvoor ingezet worden.”

Dit is de vraag van een programmanager bij de politie. Het gaat om het een grote verandering in de wet- en regelgeving waar de mensen van de werkvloer nog niet op acteren. Als het alleen maar bij theorie blijft, dan verandert er niks op de werkvloer. De vraag van de programmamanager is of er met echte verhalen uit de praktijk een toolkit kan worden gemaakt waardoor leidinggevende het gesprek makkelijker aangaan.

Werkpodium maakte samen met professionals een toolkit storytelling en slachtoffer-rechten.

“Hoe kunnen we ons sterker neerzetten in een zakelijk netwerk?”

Dit is de vraag van een communicatieprofessional. In haar team is het soms zoeken tussen de rol van de alwetende professional of die van de underdog. In een setting waar het gaat om informele macht zijn zij op zoek naar de juiste toon en houding.

Hiervoor past een maatwerkvariant van de dagdeel training statusparaplu.

“Wij willen een interne training geven aan medewerkers rondom een veilig en inclusief werkklimaat. Er is laatst een incident geweest en we moeten hier echt aandacht aan besteden. Hoe pakken we dat aan?”

De manager van een middelgrote organisatie stelt deze vraag. De worsteling van deze organisatie is dat ze een klein incident niet te groot willen maken. Liever geen polarisatie, maar er geen aandacht aan besteden is ook geen optie. Ze willen meer bewustwording in de organisatie.

Dan is krachtkompas passend.

Zijn dit herkenbare vragen voor jou, je team of organisatie? Ik help je er graag mee.

1. Veel talent en kwaliteit in het team, maar samenwerken kan beter. Jullie zijn meer een groepje individuen, een mooie eilanden-groep. Dan is “samenwerken is een werkwoord“ een goed idee. Een training met een heldere structuur die inzicht geeft in de talenten en kwaliteiten van iedereen in het team. Je leert hoe je door een aantal goede werkafspraken een fijne werksfeer krijgt, veiliger, resultaatgerichter en pittiger. Lees hier meer….

2. Jullie team wil graag diverser en inclusiever zijn. Maar hoe pak je dat aan. Met een bredere kijk op diversiteit en inclusie. Zo komen jullie tot een ruimdenkend en krachtig team. Het benutten van alle identiteiten en perspectieven die er in het team zijn. Jullie team inclusiever maken. Zorgen voor verbinding en de polariteiten en tegenstellingen kunnen hanteren. Daarom heb ik krachtkompas en statusparaplu gemaakt. Krachtkompas is goed te gebruiken op teamniveau en statusparaplu op individueel niveau en teamniveau. Lees hier meer…